The criteria for identifying the efficiency of ads / posts language

  • I.O. Velyka
Keywords: advertizing communication, advertizing message, masculine stereotype, gender stereotype, linguistic peculiarity

Abstract

The article deals with investigation of the main criteria of effectiveness of advertising messages. These criteria concern both linguistic and content peculiarities of advertizing communication. The analysis of advertising message has been conducted in the article according to the mentioned criteria. The advertizing message belongs to German masculine advertizing discourse.

References

1. Крылов А.В. Как реклама работает? Критерии эффективного сообщения [Электронный ресурс] / А.В. Крылов – Режим доступа : http://www.marketing.spb.ru/lib-comm/advert/advertising effectiveness.htm?printversion

2. Репьёв А.П. Язык рекламы [Электронный ресурс] / А.П. Репьёв. – Часть 2. – Режим доступа : http://www.repiev.ru/articles/ad_langII.htm.

3. Сердобинцева Е.Н. Структура и язык рекламных текстов [Электронный ресурс] / Е.Н. Сердобинцева. – Режим доступа : http://www.smieurope.ru/materials/books/Serdobinceva_E. Struktura_ I_Yaziyk_Reklam.a4.pdf.

4. Хисматуллина В.М. Гендерный аспект в телевизионной рекламе шоколада [Электронный ресурс] / В.М. Хисматуллина. – Режим доступа : http://www.psujourn.narod.ru/vestnik/vyp_2/ his_choco.htm.

5. Шуднев П. Язык рекламных текстов [Электронный ресурс] / П. Шуднев – Режим доступа : http://getclientsnow.ru/yazyk-reklamnyx-tekstov

6. Men’s Health. – Deutschland. – April 2013.
Published
2018-05-14
How to Cite
Velyka, I. (2018). The criteria for identifying the efficiency of ads / posts language. Scientific Journal of National Pedagogical Dragomanov University. Series 9. Current Trends in Language Development, (13), 27-31. Retrieved from https://sjnpu.com.ua/index.php/journal/article/view/141